Sunn Jenteidrett på God Morgen Norge

Dette blir en bra dag for Sunn Jenteidrett!

Stod opp tidlig for å komme oss til NRK studio der vi varmet opp på Morgennytt før vi tok turen til God Morgen Norge sin sending. Her ble boka vår «Spis smart» presentert i Wenches kjøkken. Wenche lagde tre av rettene, og gav boka masse skryt. Vi er utrolig stolte forfattere :-)

Her kan du lese oppskriftene Wenche valgte fra vår kokebok.

Nå er vi klar for lansering, og hvordan det går får du vite senere.

Kokeboka kan du kjøpe på idrettsbutikken.no for kr 100 (+frakt)  fra og med idag.

5 kommentarer

  1. Skrevet 4. mars, 2010 klokka 21:54 | Permalenke

    Gratulerer så mye med lanseringen av en så flott kokebok! Jeg tror jeg skal prøve meg på oppskriften på energibar så fort jeg har tid.

  2. Else-Marthe
    Skrevet 5. mars, 2010 klokka 10:50 | Permalenke

    Takk for det. Den er lett å lage og mye rimeligere enn de energibarene du får kjøpt.

  3. Benedicte
    Skrevet 6. mars, 2010 klokka 10:55 | Permalenke

    Gratulerer så mye med lansering av kokebok. Jeg bestilte den samme dag den kom, gleder meg til å lage masse god og sunn mat. Jeg er 16 år, og skal starte på skiskyting nå snart. For tiden sitter jeg hjemme å er syk, men prøver så godt jeg kan på å bli frisk igjen. Jeg har gått på håndball helt siden jeg var 10 år, så det har vært nødvendig med sunn og energirik mat, men jeg har alltid vært usikker på hva som har lønnet seg. Denne boken blir helt super for meg. Fortsett videre med det gode arbeidet

  4. Løperen
    Skrevet 8. mars, 2010 klokka 17:38 | Permalenke

    Hei:) Har nettopp bestilt boken deres! Gleder meg til den kommer! Lurte på en ting: har hørt og lest at etter treningsøkten kan for eks. en go morgen yoghurt være et godt alternativ, men jeg kjenner flere som spiser piano rislunsj, etter eller før trening, er det en god ide?

  5. Ingvill
    Skrevet 8. mars, 2010 klokka 22:41 | Permalenke

    Det viktigste er at du får i deg mat og drikke rett etter trening. Helst innen en halvtime. Så kan du godt variere det du spiser/drikker. En Go’ morgenyoghurt er et godt alternativ. Den gir mye karbohydrater og bra mengde proteiner. Rislunsj vil gi deg litt mindre proteiner og ikkje «mette» like godt, men kan også brukes. Før trening ville eg valgt Go’ morgen da denne vil gi deg energi som holder litt lengre.

    Drikk også rikelig etter økta. Dersom du alltid tar med deg drikkeflaske har du mulighet til å fylle denne med vann. Drikk 5 dl umiddelbart. Det går som regel fint ettersom vi er tørste etter trening.

    Kort oppsummert er det viktig å få i seg energi rett etter trening og spesielt visst du trener mye :) Og ha alltid nok energi til heile treningsøkta!

    Lykke til med løpetreningen!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse deles eller publiseres aldri. Obligatoriske felt er merket med *

*
*

Du kan bruke følgende HTML-tagger og attributter: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>