Konkurranse: Hva er ditt beste tips for å styrke selvfølelsen?

527799_10151855554595593_396236264_n[1]

Selvfølelse er ferskvare, akkurat som muskler. Vi må jobbe med selvfølelsen jevnlig for å «holde den i form».  Dette er et tema vi har mye fokus på i Sunn Jenteidrett, og som vi alltid snakker om på Camp. Nå vil vi gjerne høre hva dere gjør i hverdagen for å ta vare på dere selv og bygge og vedlikeholde selvfølelsen. Del ditt beste råd med oss og bli med i trekningen av vårt populære headband. Vi trekker ut 10 heldige vinnere :)

Post ditt tips på bloggen eller send det til oss på mail post@sunnjenteidrett.no . Husk å legge ved adressen din. Konkurransen varer til fredag  26. september.

7 kommentarer

  1. Hanna Hauge
    Skrevet 22. september, 2014 klokka 15:01 | Permalenke

    For å holde Selvfølelsen min i form, noe som ikke alltid er like lett prøver jeg å finne de positive tingene jeg har. Jeg prøver å glemme de negatvie og stole på meg selv. For å gjøre det kan man se seg i speilet og prøve å finne 5 positive ting med seg selv, og bare glemme de andre akuratt da!

  2. Hilde Skaiå Tveit
    Skrevet 22. september, 2014 klokka 15:24 | Permalenke

    Mitt beste tips for å få best selvfølelse er og ikke sammenligne deg med noen adre- (vær deg selv fordi alle andre er tatt), vær gald i deg selv- FORDI DU ER SPESIEL OG DUGER!!

    Det er dette som hjelper for meg og tenke på:
    Hva er vits og være lei og trist, det er nå du lever, stå på!

  3. Maria
    Skrevet 22. september, 2014 klokka 16:04 | Permalenke

    Jeg tenker at jeg alltid skal gjøre mitt beste, uansett hvor sliten jeg er etter den harde økten jeg hadde i går. Jeg tenker også hvor god jeg blir, hvis jeg bare gjør det lille ekstra. Sammenlig resultatene fra måned til måned, da vil du se resultater som vil få deg til å ha enda mer lyst til å trene og bli bedre.

  4. B
    Skrevet 22. september, 2014 klokka 23:07 | Permalenke

    Det kan være lett å tenke negative tanker om seg selv, spesielt i motgang. Man tenker ofte på hva andre tenker om seg, og at dette helt sikkert er negativt. For å styrke selvfølelsen vil da være et tips å tenke på om du ville ha tenkt negativt mot andre i samme situasjon. Mest sansynlig er svaret nei:)

  5. Liv Hege Homme
    Skrevet 23. september, 2014 klokka 19:44 | Permalenke

    Utrolig enkelt å tenke negativt og sammenlikne seg selv med andre. Men hvis en greier å bare tenke på seg selv og ikke bry seg om de andre så kommer en langt! Ikke bry seg om noen andre er bedre enn deg, selv om du ønsker at du var bedre. Men hvis en gjør det beste er det godt nok, fordi da har du gjort det du kunne. Noen ganger så tenker en at en kunne ha gjort det bedre, men da kan en heller sette seg et mål til neste gang!
    Selv tenker jeg at jeg er «best» og dette skal jeg klare!!

  6. Skrevet 26. september, 2014 klokka 11:22 | Permalenke

    Takk for mange gode bidrag og tips! Fint om dere som har deltatt i konkurransen sender oss en mail til post@sunnjenteidrett.no med postadressen deres :)

  7. Ida
    Skrevet 27. september, 2014 klokka 12:26 | Permalenke

    Usikkerhet, motgang, resultater, hardkjør, sammelikning, alt dette kan føre til et dårlig selvbilde. Mitt tips er å tenke, jeg er som jeg er. Du er som du er. Vi er alle vakre på vår egen måte. Noen er lange, noen korte. Noen har tung ben-bygning, andre har tynn bygning. Vi trener alle for et mål, det er det vi har tilfelles. Hvordan vi ser ut, hvor modne vi er, hva vi veier, alle er forskjellige på denne måten. Det er det som gjør idrett fantastisk, vi kan alle bli gode, oppnå våre mål,få resultater, uansett hvor forskjellige vi er.
    Vi er idrettsmennesker, som legger ned masse tid i trening og planlegging. Vi fortjener alle ros, vi er alle vakre på vår egen måte.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse deles eller publiseres aldri. Obligatoriske felt er merket med *

*
*

Du kan bruke følgende HTML-tagger og attributter: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>